Name: ENGLISH FOR TOURISM: INTERMEDIATE AND ADVANCED
Code: 208201003
Type: Compulsory
ECTS: 4
Length of subject: Per term
Semester and course: 1st Year - First term
Speciality:
Language: English
Mode of study: On-site class
Lecturer data: FORNET VIVANCOS, ANTONIO JOSÉ
Knowledge area: Filología Inglesa
Department: Métodos Cuantitativos, Ciencias Jurídicas y Lenguas Modernas
Telephone: 868071114
Email: antonio.fornet@upct.es
Office hours and location:
lunes - 16:00 / 19:00
EDIFICIO CIM - FCCE, planta 3, Despacho 310
Los horarios, la ubicación y la naturaleza de las tutorías son provisionales y podrían modificarse al inicio del curso. Toda modificación se comunicará debidamente a los estudiantes.
jueves - 09:30 / 12:30
EDIFICIO CIM - FCCE, planta 3, Despacho 310
Los horarios, la ubicación y la naturaleza de las tutorías son provisionales y podrían modificarse al inicio del curso. Toda modificación se comunicará debidamente a los estudiantes.
Qualifications/Degrees:
PhD in PhD in Translation and Interpretation Studies from University of Murcia (SPAIN) - 2019
Master in Master of Arts in Translation for the Publishing Sector from University of Murcia (SPAIN) - 2012
Master in Master of Arts in Critical Theory and Cultural Studies from University of Nottingham (UNITED KINGDOM) - 2004
Licensed in Bachelor of Arts in English Studies from University of Murcia (SPAIN) - 1999
Academic rank in UPCT: Profesor Asociado
Number of five-year periods: Not applicable due to the type of teaching figure
Number of six-year periods: No procede por el tipo de figura docente
Curriculum Vitae: Full Profile
Lecturer data: Montalbán Martínez, Nicolás
Knowledge area: Filología Inglesa
Department: Idiomas (CUD)
Telephone:
Email: nicolas.montalban@cud.upct.es
Office hours and location:
Qualifications/Degrees:
Academic rank in UPCT: Profesor/A Ayudante Doctor/A de Facultades y Escuelas Superiores
Number of five-year periods: Not applicable due to the type of teaching figure
Number of six-year periods: No procede por el tipo de figura docente
Curriculum Vitae: Full Profile
[CB9 ]. Students are required to be able to communicate their conclusions as well as the knowledge and last reasons that sustain them to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
[CG1 ]. To know how to apply the acquired knowledge and have the ability to solve problems in new environments in broad (or multidisciplinary) contexts having to do with the business or tourist sectors
[CE5 ]. To be able to express yourself fluidly in technical English related to the toursit sector
[CT1 ]. Spoken and written effective communication
[CT2 ]. Team work
Que el alumno sea capaz de:
-Realizar con éxito una simulación de un congreso de investigación en el ámbito de la gestión y dirección de empresas turísticas en los tres aspectos principales que dicha actividad entraña: a) presentación de una ponencia, b) presentación de un artículo con los contenidos de la ponencia, y c) gestión y organización del congreso a través de las tareas de grupo que se le hayan asignado.
-Mostrar una madurez comunicativa en el uso oral y escrito del inglés académico.
-Aportar conocimientos y cualidades al equipo en el que se integre para la organización del congreso.
-Mostrar una madurez intelectual en el uso e interpretación de datos con los que elaborar su ponencia y artículo.
-Generar contenidos
~~La asignatura Inglés para turismo: intermedio y avanzado, pretende practicar las destrezas fundamentales del inglés en un entorno académico mediante la simulación de un congreso cuyos resultados, en términos de expresión, son fundamentalmente dos: una presentación oral, y un artículo con los contenidos de dicha presentación; y en términos organizativos, el objetivo es la preparación y celebración del congreso por parte de los propios alumnos. Los contenidos impartidos por las profesoras son de naturaleza transversal: estrategias de comunicación académica oral y escrita, incluyendo no solo conocimientos avanzados de inglés académico sino también técnicas y procedimientos comunes a cualquier ejercicio de investigación, tales como: 1) Cómo preparar y presentar una ponencia: lenguaje corporal, uso de imágenes, pronunciación, expresión. 2) Cómo redactar un artículo de investigación: abstract, estructura, citas, gráficos, notas y referencias, uso de expresiones del inglés académico. Asimismo, la impartición de estas técnicas se realiza siempre a partir de textos, vídeos y listas de vocabulario provenientes del ámbito del turismo, la gestión y el marketing, utilizando para ello tantos libros de texto de inglés profesional como materiales reales (TED Talks, artículos de revistas de turismo y ciencias sociales, etc). Sin embargo, los verdaderos generados de los contenidos finales de la asignatura son los alumnos. Ellos deciden el título del congreso a celebrar (su temática global) y negocian los contenidos parciales de cada presentación, de manera que no haya repeticiones y que entre todos den un sentido unitario a la actividad. Como ejemplo, se aporta aquí una selección de los contenidos generados durante el curso 2014/2015: Título del congreso y la publicación subsiguiente: Diversity in Global Tourism: How Globalization Makes Chances for Everyone Contenidos relevantes: -The Socio-cultural Impact of Tourism -How Technology Has Improved Tourism -Destinations of the 21st Century: Colombia and Ecuador -The European Union and Tourism in Eastern-European Countries: The Case of Croatia and Romania -Globalization and its Effects on Culture -Cartagena as a Tourism Destination in the 21st Century De este modo, los alumnos no solo se convierten en generadores de contenido, sino que además, dada su gran diversidad geográfica, se les da la oportunidad de compartir con el resto de la clase la potencialidad turística de sus países de origen, siempre desde el punto de vista de las estrategias de mercado y con un carácter reflexivo (que no comercial). Las profesoras se convierten así en guías y facilitadoras de un proceso en el que los alumnos deben mostrar un alto grado de implicación y responsabilidad. Dada la condición transversal de esta asignatura como herramienta para una comunicación en inglés de contenidos de otras asignaturas del plan de estudios, se detallan a continuación las asignaturas con las que presenta mayor afinidad: -Posicionamiento de destinos y productos turísticos. -Márketing de servicios para las EIT. -Ampliación del negocio online y redes sociales en la gestión de eventos, productos y destinos turísticos. -Desarrollo económico y sostenibilidad turística. -Análisis y tratamiento cuantitativo de la información turística. Al final de cada promoción, se publicarán como materiales de clase en versión electrónica los contenidos generados por los alumnos en relación con las asignaturas anteriormente nombradas.
1. ASSESSING LANGUAGE NEEDS.
Entry test.
2. THE ROLE OF STRATEGY IN THE TOURISM AND HOSPITALITY INDUSTRY
Defining strategy in tourism.
Franchising.
3. MARKETING THE TOURISM AND HOSPITALITY EXPERIENCE
The Hospitality Brand Promise.
Target Markets for the Hospitality Enterprise.
Academic and formal English
Introducting academic styles and genres in English, with a focus on the writing of abstracts and long abstracts.
Oral presentations I
Introducing face-to-face presentations. Signpost language.
Oral presentations II
Presentation structure and slide design. Body language.
Mock oral presentations.
Delivering of mock presentaitons for feedback, criticism and suggestions for improvement.
Promoting the continuous improvement of working and study conditions of the entire university community is one the basic principles and goals of the Universidad Politécnica de Cartagena. Such commitment to prevention and the responsibilities arising from it concern all realms of the university: governing bodies, management team, teaching and research staff, administrative and service staff and students. The UPCT Service of Occupational Hazards (Servicio de Prevención de Riesgos Laborales de la UPCT) has published a "Risk Prevention Manual for new students" (Manual de acogida al estudiante en materia de prevención de riesgos), which may be downloaded from the e-learning platform ("Aula Virtual"), with instructions and recommendations on how to act properly, from the point of view of prevention (safety, ergonomics, etc.), when developing any type of activity at the University. You will also find recommendations on how to proceed in an emergency or if an incident occurs. Particularly when carrying out training practices in laboratories, workshops or field work, you must follow all your teacher's instructions, because he/she is the person responsible for your safety and health during practice performance. Feel free to ask any questions you may have and do not put your safety or that of your classmates at risk.
Class in conventional classroom: theory, problems, case studies, seminars, etc
Presentation of the theoretical contents which allow the development of the following competences: CB9, CG1, CE5 and CT1, as well as the subject learing outcomes.
Developing language skills (listening, reading, writing, speaking and interaction) through the use and practice of the language in the technical context.
Se incide en las competencias CG9 y TR1 y en los resultados de aprendizaje 1 y 2.
38
100
Assessment activities (continuous assessment system)
Mid- and final term tests that check the progression of students
2
100
Assessment activities (final assessment system)
Delivering an oral presentation and an extended abstract in order to assess the acquisition and development of CB9, CG1, CE5, CT2 and CT1 competences as well as the subject learning outcomes.
2
100
Tutorials
Teaching by example and supplying the information to complete particular tasks. Developing CG1 competence as well as the subject learing outcomes.
2
50
Student work: study or individual or group work
Preparation of individual assignments and exercises, allowing for the development of CE5 and CT1 competences as well as the subject learing outcomes.
Preparation of assignments and exercises in groups/pairs developing CT2 competence, as well as the subject learing outcomes.
Self study time between theory and practice sessions
Tiempo estimado para la preparación de cada clase y la elaboración de las pruebas orales tanto individuales como de grupo. Incide en la competencia CG9 y los resultados de aprendizaje 2, 3 y 4 (trabajo en equipo, innovación y manejo de las tecnologías al servicio del autoaprendizaje de idiomas).
56
0
Presentation and defence of individual or group assignments
Delivery of an oral presentation supported by visuals, which allow the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
50 %
Individual assignment
Writing an extended abstract, allowing for the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
30 %
Group assignment
Delivery of the assignments set during the term, allowing for the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
20 %
Presentation and defence of individual or group assignments
Delivery of an oral presentation supported by visuals, which allow the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
50 %
Individual assignment
Writing an extended abstract, allowing for the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
30 %
Group assignment
Delivery of the assignments set during the term, allowing for the assessment of CB9, CG1, CE5 and CT1 competences and leading to the subject learning outcomes.
20 %
Author: Hans Mol
Title: English for Tourism and Hospitality in Higher Education Studies
Editorial: Garnet
Publication Date: 2009
ISBN: 9781859649428
Author: Powell, Mark
Title: Dynamic presentations
Editorial: Cambridge University Press
Publication Date: 2011
ISBN: 9780521150040
Author: Chazal, Edward de
Title: English for Academic Purposes
Editorial: university press
Publication Date: 2018
ISBN: 9780194423717
Author: Banks, Tim
Title: Writing for impact
Editorial: Cambridge University Press,
Publication Date: 2012
ISBN: 9781107603516
Author: Swan, Michael
Title: Practical English Usage
Editorial: Oxford University Press
Publication Date: 2009
ISBN: 0194420981
Author: Bailey, Stephen
Title: The Essentials of Academic Writing for International Students
Editorial: Routledge
Publication Date: 2015
ISBN: 9781138885615
Author: Vicary, Anne
Title: Grammar for writing. English for Academic Study
Editorial: Garnet
Publication Date: 2014
ISBN: 9781782600701